Program
Program:
1. Wstęp – wprowadzenie do tematu
•	 Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
2. Kompetencje niezbędne do budowania marki osobistej: komunikacja, inteligencja emocjonalna
3. Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację    
•	Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi
•	Rodzaje barier komunikacyjnych
•	Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
•	Ćwiczenie  – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
•	Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
4. Efektywna komunikacja - narzędzia
a) Aktywne słuchanie 
•	znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie,
•	parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
b) Rozmowa
•	Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny
•	Pytania – rodzaje i funkcje pytań
•	Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań –  ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
•	Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
c)Informacja zwrotna
•	Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
•	Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
•	Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
5. Mowa ciała  - czy naprawdę jest taka ważna? 
o	Ćwiczenie – rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
o	Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
6. Inteligencja emocjonalna, czyli komunikacja emocji jako aspekt budowania relacji
•	IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
•	Siła inteligencji emocjonalnej
•	Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg  D. Goleman)
•	Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
•	Rozmowa o emocjach własnych – dyskusja w grupach
7. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
•	"Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
•	Poznajemy osobowości
•	 Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
•	Test osobowości Hartmana.
•	4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się,
•	Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy
•	„Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę).
•	Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
8. Trening kontroli emocji w sytuacjach trudnych
•	 W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
•	Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
•	Stres powstaje w głowie!
•	Rozbrajanie stanów negatywnych
•	Wzbudzanie stanów pozytywnych
9. Źródła i fazy stresu 
•	Stres korzystny i niekorzystny
•	Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
•	Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
•	Jak reagujemy na stres?
•	Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
•	Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
•	Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
•	Ćwiczenie: Autodiagnoza
10.Wroga zamienić w przyjaciela - umiejętność radzenia sobie ze stresem
•	Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – prawo Yerkesa-Dodsona
•	Czynniki redukujące stres zawodowy
•	Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
•	Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
•	Style reagowania w sytuacjach trudnych
•	Autorska gra szkoleniowa
11.  Zależność między inteligencją emocjonalną a sposobem reagowania na stres 
12.  Emocje i asertywność
o	Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
o	Reguły rozmowy asertywnej
o	Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
o	Budowanie komunikatów asertywnych
o	Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych– analiza przypadków
Program:
1. Wstęp – wprowadzenie do tematu
•	 Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
2. Kompetencje niezbędne do budowania marki osobistej: komunikacja, inteligencja emocjonalna
3. Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację    
•	Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony  na współpracę z innymi
•	Rodzaje barier komunikacyjnych
•	Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
•	Ćwiczenie  – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą...
Rozwiń program
| Uczestnicy: | Szkolenie polecane dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji | 
|---|
| Warunki przyjęcia: | Prosimy o kontakt z Naszymi Doradcami lub wypełnienie formularza zgłoszeniowego na Naszej stronie internetowej | 
|---|
| Dyplom: | Dyplom ukończenia szkolenia AVENHANSEN | 
|---|
Gwarantujemy efektywne szkolenie w miłej atmosferze. Dołożymy wszelkich starań do tego, aby czuli się Państwo z nami zadowoleni i żeby efekty szkolenia były jak najlepsze
Terminy
| Rozpoczęcie | Trwa | Plan zajęć | Miejsc | Lokalizacja | 
|---|
| dowolny termin |  |  | 10 | Wrocław | 
Cena
1820 zł brutto/ całość (1480 zł netto)
Wpisowe: 500 zł
1729 zł z EDUKACJĄ
Miejsce szkolenia
Wrocław
Wrocław
50-001 Wrocław
Polska
Tagi: komunikacja, stres, zarządzanie, inteligencja emocjonalna
Ostatnia aktualizacja: 2 wrzesień 2019