Program
Dzięki szkoleniu uczestnicy:
• Zrozumieją znaczenie prospectingu jako elementu „budującego przyszłą sprzedaż”
• Poznają etapy sprzedaży,
• Zwiększą skuteczność sprzedaży poprzez efektywniejsze pozyskiwanie klientów oraz profesjonalną obsługę
• Poprawią komunikację z klientem, z naciskiem na obszar identyfikacji potrzeb klienta i dopasowywania oferty do jego potrzeb.
• Poznają wybrane techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem.
Szkolenie dedykowane jest osobom, które zajmują się w swojej codziennej pracy pozyskiwaniem klientów.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
• krótkie prezentacje wykładowe
• ćwiczenia w parach i grupach,
• praca indywidualna
• test
• dyskusja kierowana
• ćwiczenia indywidualne
• analizy przypadków
• odgrywanie ról przez uczestników szkolenia
• dyskusje
• gra szkoleniowa.
Program szkolenia
1) Proces sprzedaży
• Jak rozumieć sprzedaż?
• Prospecting jako element „budujący przyszłą sprzedaż”
2) Cross i up selling
• Czym jest cross i up selling?
• „Co łączyć z czym?”
• Kiedy proponować inne usługi/produkty?
3) Prospecting czyli tworzenie bazy potencjalnych klientów
• Źródła prospectingu
• Rekomendacje - jako podstawowe i najskuteczniejsze źródło pozyskiwania nowych klientów
• Nawiązywanie kontaktu telefonicznego z klientem
4) Zasady komunikacji telefonicznej – jak zachęcić klienta do rozmowy
• Praca głosem
• Bariery komunikacyjne – co utrudnia lub uniemożliwia zainteresowanie klientów ofertą
• Jak budować relacje z klientami, gdy kontakt telefoniczny zawiedzie
5) Organizacja i zarządzanie czasem – planowanie sprzedaży
• Budowanie relacji z klientem – etapy skutecznej sprzedaży
• Rozpoznanie potrzeb
• Jak rozmawiać z klientem? Typy klientów i metody komunikacji z klientem
• Czego unikać?
• Co warto stosować?
7) Tworzenie i prezentacja oferty klientowi
• Kiedy należy tworzyć i przekazać ofertę klientowi?
• Co powinno znaleźć się w ofercie?
• Jak wykorzystać informacje zebrane od klienta do tworzenia oferty?
• Mów językiem korzyści
• Graficzna strona oferty
8) Rozmowa o ofercie
• Kiedy kontaktować się z klientem?
• Jak rozmawiać o ofercie? – sztuka odpierania zarzutów i mówienia językiem korzyści
9) Trudne sytuacje z klientem
• Nastawienie do pracy z klientem
• Techniki asertywnej komunikacji w sytuacjach trudnych
• Klucz do kontroli nad rozmową
• Analiza zachowań klientów, jako element przewidywania i zapobiegania sytuacjom trudnym
• Odpieranie zarzutów i wykorzystywanie obiekcji klientów w budowaniu relacji
• Emocje klienta – jak reagować, aby uniknąć eskalacji
10) Finalizacja sprzedaży - etapy sprzedaży a finalizacja transakcji
11) Moje cele sprzedażowe - ćwiczenie
12) Podsumowanie szkolenia
Dzięki szkoleniu uczestnicy:
• Zrozumieją znaczenie prospectingu jako elementu „budującego przyszłą sprzedaż”
• Poznają etapy sprzedaży,
• Zwiększą skuteczność sprzedaży poprzez efektywniejsze pozyskiwanie klientów oraz profesjonalną obsługę
• Poprawią komunikację z klientem, z naciskiem na obszar identyfikacji potrzeb klienta i dopasowywania oferty do jego potrzeb.
• Poznają wybrane techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem.
Szkolenie dedykowane jest osobom, które zajmują się w swojej codziennej pracy pozyskiwaniem klientów.
Meto...
Rozwiń program